مخصوص همه

این وبلاگ برای آشنایی با مسایل جنسی است و هر چی که شما از ما بخواهید

مخصوص همه

این وبلاگ برای آشنایی با مسایل جنسی است و هر چی که شما از ما بخواهید

ارتباط جنسی دردناک

ارتباط جنسی دردناک

 در این یادداشت قصد داریم یکی از مشکلات زنان در هنگام نخستین ارتباط جنسی و اوایل ازدواج را مورد بررسی و توضیح قرار دهیم.  از جمله این مشکلات، مقاربت دردناک است.

 

مقاربت دردناک درد تناسلی عود کننده یا مستمر؛ قبل، در ضمن یا پس از مقاربت است. از آنجا که عموما زنان و مردان پیش از برقراری نخستین رابطه جنسی با همسر، دارای افکار و تصورات رویایی در این زمینه هستند لذا مواجه شدن با چنین مشکلی برایشان بسیار دردناک و آزار دهنده است؛ به خصوص که کمبود یا فقدان اطلاعات در این زمینه عمدتا باعث می شود زوجین تصور کنند که با مشکلی منحصر به فرد مواجه شده اند که قابل درمان نبوده و یا نمی دانند چگونه باید با آن برخورد داشته باشند.

گریه

در ادامه این یادداشت توضیحاتی در مورد این مشکل رایج به شما ارایه می گردد  تا هم شناخت بهتری نسبت به این مشکل پیدا کنید و هم به درمان آن جدی تر فکر کنید:

- خجالت را کنار بگذارید. شما غیر طبیعی، سرد مزاج یا تنها زن و مرد مشکل دار در این زمینه نیستید. رسانه ها و یا فیلمهای غیر اخلاقی(که البته متاسفانه استفاده از آنها گسترش یافته) عموما رابطه جنسی رابسیار رویایی و بدون عیب و نقص جلوه می دهند و لذا زن و شوهرهایی که در این رابطه دچار مشکل می شوند احساس ناکارآمدی و اختلال می کنند و واقعیت هم این است که یک ازدواج موفق زمانی رقم می خورد که رابطه زن و مرد (علی رغم مشکلات و موانع مختلف) کامیاب بخش و پیشرونده باشد. بنابراین زوجین باید بیاموزند که با مواجه شدن با چنین مشکلاتی تا زمان رفع آن و انجام اقدامات درمانی، زندگی طبیعی خود را ادامه داده و مشکلات شان را رایج و قابل درمان تصورکنند.


رسانه ها و یا فیلمهای غیر اخلاقی(که البته متاسفانه استفاده از آنها گسترش یافته) عموما رابطه جنسی رابسیار رویایی و بدون عیب و نقص جلوه می دهند و لذا زن و شوهرهایی که در این رابطه دچار مشکل می شوند احساس ناکارآمدی و اختلال می کنند.

- مقاربت دردناک می تواند ناشی از علل جسمی و دلایل بسیار ساده و قابل تشخیصی باشد. در هنگام مواجهه با این مشکل اولین و اساسی ترین اقدامی که باید انجام دهید مراجعه نزد متخصص زنان و ارزیابی های اولیه و آزمایش است. از جمله علل اصلی مقاربت دردناک می تواند آندیومتریوزیس، مشکلات رحم، انواع عفونتها، اختلالات هورمونی، عوارض جانبی برخی از داروها، حساسیت به برخی صابونها یا لوسیونها، زخمهای واژینال، کیستها و .. باشد.

 

- اگر علی رغم مراجعه نزد متخصص زنان و بررسی علل عنوان شده، باز هم به نتیجه مطلوب نرسیدید،تسلیم نشوید بلکه نزد متخصصان دیگر مراجعه داشته و علل دیگر را که می تواند موجب این مشکل شود را مورد ارزیابی قرار دهید. برای مثال:

- اختلال در اندام تناسلی مرد: یعنی شرایط فیزیکی که در آن آلت مرد حالت خمیده و یا شکلی خاص داشته و باعث ایجاد درد و ناراحتی در هنگام مقاربت (برای زن) گردد.

- واژینیسم: شامل انقباض غیر ارادی ثلث خارجی مهبل است که با مقاربت تداخل پیدا می کند. این مشکل می تواند واکنش های فیزیکی زن نسبت به دردهای گذشته و یا باریک بودن بیش از حد مجرای واژینال باشد.

- اختلال حساسیت فرج: زمانیست که دیوارهای واژن در طول رابطه جنسی بدون داشتن دلایل روشن و واضح دچار تحریک و درد و سوزش می گردد. به بیان دیگر این مشکل ناشی از ضربه، آسیب یا علت مشخصی نیست. این مشکل می تواند موجب گردد که در طول رابطه جنسی، دهلیزهای فرج به شدت تحریک و منقبض می شود.

- هر چند که مشکلات عنوان شده عمدتا به صورت چند گانه ظهور یافته و درمان آن را نیازمند صرف وقت و زمان بیشتری می کند اما مهم اینجاست که همه این مشکلات قابل درمان است. در بسیاری از موارد زن و مرد سالها بعد از ازدواجشان با چنین مشکلاتی مواجه هستند و همین مساله زندگی زناشویی آنها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد در حالیکه ممکن است بعد از سالها متوجه شوند که یک متخصص زنان و یا متخصص در روابط جنسی به راحتی می توانسته به آنها کمک کند در حالی که آنها سالها بی دلیل با این مشکل دست و پنجه نرم کرده اند.

صمیمیت جنسی در ازدواج بسیار مهم است اما این صمیمیت بسیار مهمتر و حیاتی تر از خود رابطه جنسی است .

- تا زمانی که مشکل رابطه جنسی تان(مقاربت دردناک) حل شود ، سعی کنید سایر روشهایی را که باعث ایجاد شادی در ارتباط زناشویی تان می شود را پیدا کنید. صمیمیت جنسی در ازدواج بسیار مهم است اما این صمیمیت بسیار مهمتر و حیاتی تر از خود رابطه جنسی است . منظور از این صمیمیت این است که در مشکل ایجاد شده(اشاره به مردان) خودتان را شریک دانسته و همسرتان را مقصر ندانسته و وی را مورد فشار و اجبار قرار ندهید. بنابراین در این رابطه مردان باید به خاطر بسپارند که زنان از تحریک شدن بیش از خود رابطه جنسی لذتی برند و از طرف دیگر زنان باید بدانند که همسرشان نیازمند یک رابطه جنسی سالم و مشروع است و بنابراین برای درمان خود باید نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند.

تفاوت عشق و هوس

-  در ضمن از مشکلات و اختلالاتی که در رابطه زناشویی تان ایجاد می گردد نهراسید. چالشهایی از قبیل مقاربت دردناک، واژینیسم و .. می تواند باعث قویتر شدن ازدواج گردد زیرا این مشکلات باعث تمرکز بیشتر زن و مرد بر روی رابطه شان شده، یاد می گیرند که غیرخودخواهانه همدیگر را دوست داشته باشند و بدانند که صمیمیت بسیار مهم تر از رابطه جنسی است و رفاقت و مشارکتشان با یکدیگر بیشتر می شود به خصوص که درمانهای اختلالات جنسی نیازمند مشارکت و همکاری بسیار زیاد زن و مرد با یکدیگر است.

- و نکته آخر اینکه خبر خوب برای چنین زوجینی این است که یک شروع خوب می تواند نتیجه و عاقبت خوبی داشته باشند. زن و شوهرهایی که با چنین مشکلاتی مواجه می گردند می توانند از این طریق به اعتماد بیشتری نسبت به هم دست یافته، تلاش و پشتکارشان را حفظ کنند. از طرف دیگر مرد می تواند منتظر بماند تا مشکل همسرش حل شده و زن با وی تطابق یابد و هرگز به همسرش فشار نیاورده و از طرف دیگر او را رها نمی سازد. این نوع برخورد ، ازدواج را قوی تر کرده و سلامت جنسی شان روز به روز تامین می شود.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
متنفر از س ک س جمعه 25 مرداد 1392 ساعت 13:50

ممنونم از راهنمایی تون خیلی عالی بود . من از ارتباط جنسی مخصوصا مقاربت جنسی میترسم لزفا کمکم کنید و راه حلی بهم نشون بدید بازم ممنونم باتشکر . [:S023:]

برای این منظور می توانید به سایت تبیان مراجعه کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد