مخصوص همه

این وبلاگ برای آشنایی با مسایل جنسی است و هر چی که شما از ما بخواهید

مخصوص همه

این وبلاگ برای آشنایی با مسایل جنسی است و هر چی که شما از ما بخواهید

اهمیت محل رابطه ی زناشویی

 

اهمیت محل رابطه ی زناشویی

 

 محل انجام آمیزش می تواند در ایجاد یک رابطه بهتر، موثرتر، لذت بخش تر، حتی متنوع تر نقش مهمی را ایفا نماید . اما این بدان معنانیست که آمیزش لزوماً بایستی در اتاق خواب صورت بگیرد .شما معمولاً بایستی اتاق خوابتان را بر طبق محرک های جنسی تان تزئین نمائید .

فراموش نکنید که باید تلاش کنید تا نوع رابطه ی جنسی برای شما و همسرتان تکراری نشده و به این رابطه به چشم یک عمل فیزیکی برای رفع نیاز جسمی نگاه نکنید. هیجان و تنوع از ابزاری است که لازمه ی ماندگاری ارتباط جنسی لذت بخش است. اما می توان با ابزار مختلف با یک شریک جنسی (همسر) آنرا ایجاد کرد و نگاه داشت.

اتاق خواب

برای برقراری آمیزش با کیفیت بالا می توان نکات زیر را در نظر گرفت :

1- هر از چند گاهی محل انجام آمیزش را تغییر دهید . این مکان می تواند صرفاً محدود به اتاق خواب نبوده و در مکانهای دیگر منزل نیز انجام شود . این به شرطیست که مکان مورد نظر آرامش و امنیت داشته باشد . گاهی انجام آمیزش برروی یک کاناپه راحت که در سالن پذیرایی خانه می باشد بسیار لذت بخش تر از مجلل ترین تختخواب هاست .

 

2- اتاق خوابتان را در بهترین قسمت منزلتان انتخاب نمائید به نحوی که هیچ مکان دیگری به آن مشرف نباشد .

 

ادامه مطلب ...

اختلال جنسی تان را پنهان نکنید

اختلال جنسی تان را پنهان نکنید



شرم

یک رابطه جنسی و زناشویی مستمر و لذت بخش متضمن وجود سلامتی روحی و جسمی در هر یک از زن و مرد است. گاهی اوقات حتی می توان عدم سلامت روانی- جنسی افراد را در کودکی آنها ریشه یابی کرد. به همین دلیل تربیت جنسی مناسب در مورد کودکان و آگاهی های مناسب و بجا به دور از ایجاد ترس و بدبینی نسبت به جنس مخالف می تواند آثار حیاتی برای فرد داشته باشد.

 

یکی از مشکلاتی که زوجین در حین رابطه جنسی خود با آن مواجه می شوند و در بسیاری اوقات همین مسئله می تواند به طلاق و جدایی منجر شود اختلال واژینیسموس است. واژینسموس عبارت است از اسپاسم و انقباض غیر ارادی عضلات اطراف مهبل که از هر گونه  ارتباط جنسی کامل جلوگیری می نماید. و مقاربتی دردناک را به همراه دارد. بسیاری از خانم ها در ابتدای ازدواج با چنین مشکلی روبرو می شوند که بیشترین سهم را در میان علل آن می توان به حیطه روانشناختی مرتبط دانست و متاسفانه در این مواقع به جای اینکه هر دو طرف برای درمان اقدام کنند خود را در داشتن یک رابطه موفق ناتوان دانسته و راهکار را در جدایی و طلاق فرض می کنند. در حالی که این مسئله با دریافت خدمات روان شناختی و حمایتی می تواند قابل حل باشد.

واژینسموس عبارت است از اسپاسم و انقباض غیر ارادی عضلات اطراف مهبل که از هر گونه دخول و ارتباط جنسی کامل جلوگیری می نماید. و مقاربتی دردناک را به همراه دارد.

ادامه مطلب ...

چه میزان رابطه جنسی طبیعی است؟

چه میزان رابطه جنسی طبیعی است؟


چه میزان رابطه جنسی طبیعی است؟

اخیراً زیاد با همسرتان رابطه جنسی نداشته اید؟ بد نیست که بدانید به عقیده کارشناسان یک پنجم زوج ها ازدواج هایی بدون رابطه جنسی دارند این یعنی کمتر از 10 مرتبه در سال رابطه جنسی برقرار می کنند و یک سوم زوج ها همیشه سر این مسئله مشکل دارند که امیال و خواسته های جنسیشان همخوانی ندارند و این یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه زوج ها به مشاور است. اینجا ایران است، جایی که مردم مجبورند ساعت های زیادی در روز کار کنند تا بتوانند از پس اجاره خانه و هزینه های زندگی بربیایند و این خستگی و استرس همه چیز را بدتر می کند.

 

یک کارمند 33 ساله می گوید: "من 10 سال است که ازدواج کرده ام. خیلی وقت ها بوده که اگر سه ماه یکبار رابطه جنسی داشتیم برایمان نعمتی بود. من مجبورم بعد از یک روز طولانی سر کار شام را آماده کنم و بعد بچه ها را بخوابانم چون حقوق شوهرم کفاف زندگیمان را نمی دهد و من هم مجبورم پا به پای او کار کنم. به خاطر همین قانونی که برای شوهرم گذاشتم این است که رابطه جنسی بعد از 10 شب ممنوع چون آن موقع خسته و کوفته می خواهم به رختخواب رفته و فقط بخوابم."



ادامه مطلب ...

اسرار ارضای خانمها را بیاموزید

 اسرار ارضای خانمها را بیاموزید


زن و شوهر

خانم ها، خوشحال باشید که در عصر حاضر زندگی می کنید، چرا که با نگاهی به گذشته، حدود 100 یا 50 سال پیش، نه تنها به مسئله ارضای جنسی زن اهمیّتی نمی دادند، بلکه محققین و دانشمندان نیز در این مورد به وضوح نظریه قطعی نداشتند! و در نگاه آنها، تنها مردها نقشی حیاتی در تولید مثل ایفاء می کردند. البته با وجود اهمیّت به ارضای جنسی زنان در قرن حاضر، باز هم در مورد برخی خانم ها، زمان و چگونگی ارضای آنها شفاف نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد. طبق آخرین آمار، حدود 20% خانم ها اصلاً ارضاء نمی شوند، شاید با این آمار فکر کنید که خوشبختانه 80% آنها به درجه ارضای جنسی می رسند، امّا متأسفانه در همین بین هم بخش عمده ای از آنها، با خود ارضایی به این درجه می رسند نه رابطه جنسی واقعی! در این مقاله، مبحث اصلی، کمک به ارضای طبیعی در حین رابطه ی جنسی برای زنان است. این مسئله را جدّی بگیرید، در زندگی زناشویی، رابطه جنسی، لذّت و ارضاء،  نقشی حیاتی را ایفا می کند و منشأ حقیقی و اصلی بیشتر طلاق ها عدم انجام رابطه ی جنسی مناسب بین زن و شوهر است.

 

ارضای جنسی چیست؟ ارضای مردها در ظاهر به دلیل انزال، کاملاً دیده می شود، البته به ندرت این حالت در برخی زن ها نیز وجود دارد، امّا حقیقت این است که ارضاء در اکثر خانم ها قابل تشخیص نیست و به چشم دیده نمی شود. ارضاء در خانم ها، ابتدا با مرطوب شدن دهانه و گردن رحم و دیگر اعضاء بخش تناسلی آنها شروع و بعد ادامه می یابد. دهانه ی رحم آنها تا 30 درصد باز می شود، ماهیچه و عضلات دیواره رحم، گردن رحم و خود دهانه بطور متناوب منقبض و منبسط می شوند. مطالعات نشان داده است که زمان رسیدن به اوج لذّت در خانم ها متفاوت است، برخی زمان زیادی باید بگذرد تا ارضاء شوند و در مقابل بعضی نیز خیلی زود ولی چندین بار در طی یک رابطه ی جنسی، ارضاء می شوند. (این درحالیست که یک مرد معمولاً ظرف تنها چند دقیقه یا بیشتر به درجه ی انزال می رسد)

 

ادامه مطلب ...

روابط زناشویی در دوره بارداری

چگونه میتوان رابطه جنسی راحتی در دوران بارداری داشته باشیم؟

هنگام بارداری  باید موضع خود را برای راحتی بیشتر تغییر دهید چرا که ممکن است پس از ماه چهارم ، وقتی که به هنگام خوابیدن و استراحت به  پشت دراز میکشید احساس سرگیجه و یا حالت تهوع داشته باشید و این به دلیل فشار خونی است که به دلیل وزن رحم متحملید.در این موارد برای راحتی بیشتر مقاربت در آب توصیه میشود.

اگر در طول مقاربت انقباضهای دردناکی را احساس میکنید و یا خونریزی واژینال دارید باید مقاربت را متوقف کرده و بلافاصله با دکتر خود تماس بگیرید .

گفتگو و برقراری ارتباط با شریک زندگی تان در مورد اینکه چطور ارتباط بهتر و راحت تری برقرار کنید میتواند عمده نگرانی های شما را برطرف کند.

گفتگو و برقراری ارتباط با شریک زندگی تان در مورد اینکه چطور ارتباط بهتر و راحت تری برقرار کنید میتواند عمده نگرانی های شما را برطرف کند.

ادامه مطلب ...

رفع یک مشکل زنانه در ارتباط واژینیسم(گرفتگی عضلات مهبل)

رفع یک مشکل زنانه در ارتباط واژینیسم(گرفتگی عضلات مهبل)


تصوری که در حال حاضر در ذهن اکثریت افراد(به خصوص زوجین جوان) وجود دارد این است که رابطه جنسی برای هر یک از طرفین باید لذت بخش و مطلوب باشد. شاید در چند دهه قبل این مساله اصلا مورد توجه نبوده و مردان اهمیتی به رضایت همسرشان در رابطه زناشویی نمی دادند اما با افزایش سطح آگاهی و تحصیلات افراد جامعه، به نظر می رسد همانطور که در انتخاب همسر و معیارهای گزینشی، تغییر و تحولی اساسی ایجاد شده، در مورد ریزه کاری های رابطه زناشویی نیز توجه و اهمیت بیشتری ارایه شده است. از این روست که مشکلات و اختلالات احتمالی این رابطه نیز بیشتر باید مورد معرفی و شناخت زوجین به خصوص زوجین جوان قرار بگیرد زیرا علی رغم اینکه بسیاری از افراد زندگی مشترک و طبیعتا زندگی جنسی خود را با آرامش و بدون مشکل خاصی آغاز می کنند ، این فرآیند برای برخی بسیار مشکل ساز و پر استرس می گردد. در این مقاله نیزقصد داریم یکی دیگر از این مشکلات یعنی واژینیسم را مورد بررسی قرار دهیم:

گاهی اوقات برقراری رابطه جنسی برای زنان به جای اینکه مطلوب و اثربخش باشد تبدیل به یک فرآیند سخت و عذاب آور می گردد. شدت این مشکل می تواند  مشکلات شدید تا متوسط را در ارتباط جنسی در بر گیرد و این ارتباط را برای هر یک از طرفین زجرآور کند. شدت اختلال در برخی از زنان آن قدر عمیق می شود که حتی  معاینات پزشکی را دچار مشکل می کند.

با افزایش سطح آگاهی و تحصیلات افراد جامعه، به نظر می رسد همانطور که در انتخاب همسر و معیارهای گزینشی، تغییر و تحولی اساسی ایجاد شده، در مورد ریزه کاری های رابطه زناشویی نیز توجه و اهمیت بیشتری ارایه شده است.

واژینیسم چیست؟

واژینیسم به انقباض غیر ارادی مستمر و عود کننده عضلات ثلث خارجی مهبل که مانع از برقراری رابطه جنسی می گردد، اطلاق می شود. در این اختلال سه پاسخ عمده فیزیولوژیکی، شناختی و رفتاری آشکارا مشاهده می شود.

ادامه مطلب ...

علل کاهش میل جنسی در زنان و مردان

علل کاهش میل جنسی در زنان و مردان

میل جنسی بطور چشمگیری در افراد مختلف مـتـفاوت میـباشد، حتـی در یک فرد بسته به شرایط درونی و بیرونی، میل جنسی متغیر میباشد...  کـاهـش  میـل  جنـسی  در  زنان  امری  بسیار  شایع  و  در  مـردان  امری  نادر  اسـت.  (حـتـی  غـالب  مـردانی  کــه  از  اختلال  نعوظ  رنج  میبرند  نیز  میل  جنسی  خود  را  از  دست  نمیدهند.)   هورمون  جنسی  مردانه  ی  تستوسترون  نقش  فراوانی  بروی  میل  جنسی  در  هر  دو  جنس  مرد  و  زن  ایفا  میکند.  برخلاف  تصور  عام  پس  از  یائسگی  احتمال  افزایش  میل  جنسی  در  زنان   بیشتر  است  تا  کاهش  میل  جنسی. 

مرد

 علل  کاهش  میل  جنسی  در  مردان:

 الف _ علل  جسمی: 

   1-اعتیاد  به  الکل  و  یا  مواد  مخدر

  2-کم  خونی  (نادر)

  3-افزایش  ترشح  هورمون  پرولاکتین  از  غده  هیپوفیز. 

  4-چاقی  (علت  شایع) 

  4-مصرف  برخی  داروها  (بویژه  داروهای  درمان  مشکلات  پروستات) 

  5-کاهش  هورمون  جنسی  تستوسترون  (نادر) 

  6-بیماریهای  عمومی  و  مزمن  نظیر  دیابت. 

 ب _علل  روانی:  

  1-افسردگی. 

  2-استرس. 

  1-خستگی  و  کار  زیاد. 

  2-اختلافات  و  مشکلات  جدی  با  شریک  زندگی. 

  3-گرایشات  همجنس  گرایانه. 

  4-ترس  از  عدم  توانایی  در  ارضاء  شریک  جنسی. 

  5-استرس  های  محیطی  از  قبیل  سروصدا  و  یا  نورهای  آزاردهنده. 

ادامه مطلب ...

ارتباط جنسی دردناک

ارتباط جنسی دردناک

 در این یادداشت قصد داریم یکی از مشکلات زنان در هنگام نخستین ارتباط جنسی و اوایل ازدواج را مورد بررسی و توضیح قرار دهیم.  از جمله این مشکلات، مقاربت دردناک است.

 

مقاربت دردناک درد تناسلی عود کننده یا مستمر؛ قبل، در ضمن یا پس از مقاربت است. از آنجا که عموما زنان و مردان پیش از برقراری نخستین رابطه جنسی با همسر، دارای افکار و تصورات رویایی در این زمینه هستند لذا مواجه شدن با چنین مشکلی برایشان بسیار دردناک و آزار دهنده است؛ به خصوص که کمبود یا فقدان اطلاعات در این زمینه عمدتا باعث می شود زوجین تصور کنند که با مشکلی منحصر به فرد مواجه شده اند که قابل درمان نبوده و یا نمی دانند چگونه باید با آن برخورد داشته باشند.

گریه

در ادامه این یادداشت توضیحاتی در مورد این مشکل رایج به شما ارایه می گردد  تا هم شناخت بهتری نسبت به این مشکل پیدا کنید و هم به درمان آن جدی تر فکر کنید:

- خجالت را کنار بگذارید. شما غیر طبیعی، سرد مزاج یا تنها زن و مرد مشکل دار در این زمینه نیستید. رسانه ها و یا فیلمهای غیر اخلاقی(که البته متاسفانه استفاده از آنها گسترش یافته) عموما رابطه جنسی رابسیار رویایی و بدون عیب و نقص جلوه می دهند و لذا زن و شوهرهایی که در این رابطه دچار مشکل می شوند احساس ناکارآمدی و اختلال می کنند و واقعیت هم این است که یک ازدواج موفق زمانی رقم می خورد که رابطه زن و مرد (علی رغم مشکلات و موانع مختلف) کامیاب بخش و پیشرونده باشد. بنابراین زوجین باید بیاموزند که با مواجه شدن با چنین مشکلاتی تا زمان رفع آن و انجام اقدامات درمانی، زندگی طبیعی خود را ادامه داده و مشکلات شان را رایج و قابل درمان تصورکنند.

ادامه مطلب ...

گفتگو، شرط لازم رابطه لذت ‌بخش

گفتگو، شرط لازم رابطه لذت ‌بخش

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند ، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد .

 

رابطه جنسی گاهی از اوقات می‌تواند نامطلوب و یا حتی دردناک باشد. با این حال اغلب به جای اینکه در مورد آن صحبت کنیم، سکوت می‌کنیم و چیزی نمی‌گوییم، چرا که نمی‌دانیم چگونه در مورد روابط جنسی‌مان باب گفتگو را باز کنیم.ولی افرادی هستند که راه های برقراری گفتگو را در این رابطه با استفاده از کلمات مناسب پیدا کرده‌اند.

 

از مهمترین توصیه‌های یک درمانگر جنسی برای داشتن یک رابطه جنسی رضایت‌بخش، گفتگو در باره این رابطه است. به نظر او اگر افراد در مورد رابطه جنسی‌شان اصلاً صحبت نکنند و یا کم صحبت کنند، از داشتن یک رابطه خوب محروم می‌مانند.حتماً باید به طرف مقابل گفت که ازچه چیزی خوشمان می‌آید و چه چیزهایی برای ما نامطلوب هستند.

اگر افراد در مورد رابطه جنسی‌شان اصلاً صحبت نکنند و یا کم صحبت کنند، از داشتن یک رابطه خوب محروم می‌مانند.حتماً باید به طرف مقابل گفت که ازچه چیزی خوشمان می‌آید و چه چیزهایی برای ما نامطلوب هستند.

مشکل اینجاست که در اغلب موارد جرات گفتگو در مورد رابطه جنسی را نداریم، چون قبل از هر چیز نمی‌خواهیم طرف مقابل را برنجانیم و از سوی دیگر اغلب خجالت می‌کشیم و به خودمان می‌گوییم که این چیزها قابل بیان نیستند.گاهی هم چیزی نمی‌گوییم چون دوست داریم همه چیز خود بخود و بدون درخواست، آنطور که می‌خواهیم پیش برود.

صرف دوستن داشتن و عاشق یکدیگر بودن لزوماً موجب سازگاری جنسی نمی‌شود. او همچنین تاکید می‌کند که سازگاری جنسی بین دو فرد، از پیش وجود ندارد و با هم به لذت جنسی رسیدن را می‌توان آموخت.

گفتگو
ادامه مطلب ...