مخصوص همه

این وبلاگ برای آشنایی با مسایل جنسی است و هر چی که شما از ما بخواهید

مخصوص همه

این وبلاگ برای آشنایی با مسایل جنسی است و هر چی که شما از ما بخواهید

شایع ترین اختلال مردانه

شایع ترین اختلال مردانه


مرد

اختلال در نعوظ (عبارتست از ناتوانی نسبی یا کامل مستمر یا عود کننده برای کسب یا حفظ نعوظ تا تکمیل فعالیت جنسی) از جمله مشکلات نسبتا رایج مردان متاهل به شمار می رود. در حقیقت اکثر مردان گهگاهی چنین تجربه ای را پشت سر گذاشته اند اما برای برخی از مردان این مساله تبدیل به یک مشکل و حتی اختلال در عملکرد جنسی شان می گردد.

 

از طرف دیگر مردانی که دچار این نوع مشکلات می گردند، توجه بیش از حدی بر روی این مساله داشته و همین موضوع چرخه ی باطل را شکل می دهد که خود توجه افراطی به این موضوع باعث تقویت مشکلات مربوط به نعوظ می شود. انزال زودرس نیز می تواند تحت تاثیر اختلالات نعوظ قرار گیرد. البته مشکلات مربوط به نعوظ متعدد هستند(نعوظ ناقص، اختلال در نعوظ و ...) اما در این مقاله سعی داریم در مورد مساله کلی بدکاری های نعوظ صحبت کنیم؛ چرا که عملکرد جنسی مردان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد به خصوص که مردان عمدتا بر روی کارکرد جنسی شان بسیار حساس بوده و ضعف در این حیطه بر خودپنداره آنها تاثیر منفی گذاشته و حتی باعث کناره گیری کلی آنها از رابطه جنسی می شود. بنابراین بررسی و درمان این مشکل خدمت بزرگی به زندگیهای زناشویی خواهد کرد که دست به گریبان با این مشکل هستند.

مردان عمدتا بر روی کارکرد جنسی شان بسیار حساس بوده و ضعف در این حیطه بر خودپنداره آنها تاثیر منفی گذاشته و حتی باعث کناره گیری کلی آنها از رابطه جنسی می شود.


علت اختلال در نعوظ چیست؟

اگرچه در بسیاری از افراد مبتلا به ناتوانی نعوظی، مشکلات عضوی نیز وجود دارد ، اما تاکنون شواهدی حاکی از این بوده است که اکثر موارد ناشی از عوامل روانزاد هستند.

در عین حال لاز م به ذکر است که قضاوت در باره عامل روانزاد غالبا تشخیصی است که با رد تشخیص های دیگر صورت می گیرد، یعنی عامل عضوی در کار نباشد.

البته در سبب شناسی روان زاد ناتوانی در نعوظ عوامل روانی-اجتماعی مختلفی دخالت دارند. برای مثال شناختهای منفی مرتبط باعملکرد جنسی، نقش مهمی در ایجاد و حفظ اختلال نعوظی ایفا میکند. از این رو اعتقاد بر این است که تمرکز افکار و حواس شخص بر عدم توانایی انجام عمل جنسی یا بر پیامدهای ناتوانی، سطح انگیختگی جنسی را محدود کرده و باعث مشکل در نعوظ می گردد. 

اختلال پنهان

برای کنترل و بهبود مشکلات مربوط به نعوظ این پیشنهادات به مردان ارایه می گردد:

- با همسرتان در مورد رابطه جنسی ، صحبت کنید. گاهی اوقات داشتن رابطه جنسی نامطلوب در شدت گرفتن مشکلات مربوط به نعوظ و انزال نقش مهمی را ایفا می کند. برای مثال برخی از زنان به محض مواجه شدن با مشکلات کوچک در کارکرد جنسی همسرشان، واکنشهای منفی مانند انزجاراز رابطه جنسی، خستگی و کلافگی و .. را نشان می دهند. این نوع واکنش ها بر عملکرد جنسی مرد تاثیرات بسیار مخربی دارد و خودپنداره وی را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین واکنش همسر در این موقعیت بسیار مهم و اساسی، می تواند باشد و یا به طور کلی برخی از زن و شوهرها از رابطه جنسی فعال و خلاقانه ای برخوردار نیستند و به مرور این رابطه رنگ کسالت و یکنواختی به خود می گیرد، لذا همین مساله در برخی از مردان باعث ایجاد اختلال در نعوظ می گردد. پس اگر چنین زوجینی بتوانند از طریق گفتگو پی به مشکل اصلی شان ببرند می توانند این رابطه را بهبود بخشیده و آن را از شکل سخت و نامطلوب خارج کنند، خودبه خود اختلال در نعوظ رفع می گردد.

 

برخی از زنان به محض مواجه شدن با مشکلات کوچک در کارکرد جنسی همسرشان، واکنشهای منفی مانند انزجاراز رابطه جنسی، خستگی و کلافگی و .. را نشان می دهند. این نوع واکنش ها بر عملکرد جنسی مرد تاثیرات بسیار مخربی دارد .

- اگر اهل مصرف سیگار، داروهای غیر قانونی و بدون مجوز پزشک و یا حتی مصرف بی رویه نوشابه هستید، باید مصرف آن را قطع کنید. استفاده از این موارد بر روی فشار خون و سطح هورمونهای بدن تاثیر میگذارد که خود این عوامل مساله نعوظ را با مشکل مواجه می کند.

 

- اگر در طی روز احساس خستگی می کنید، سعی کنید شبها خواب بیشتری داشته باشید و در طول روز نیز تمرینات آرامش ورزی را انجام دهید. خستگی و استرس بیش از حد تاثیرات منفی بسزایی بر روی کارکرد نعوظ مردان دارد.

 

- در برخی از موارد علت انزال دیررس و یا نعوظ ، ترس از داشتن یک رابطه جنسی ناایمن(ترس از بارداری همسر) است. بنابراین برای جلوگیری از این مساله باید روشهای صحیح و علمی جلوگیری از بارداری استفاده شود تا مرد به احساس آرامش لازم دست یابد. البته چنین ترسهایی بر عملکرد جنسی زنان نیز تاثیر منفی می گذارد که در مقالات آتی به آنها خواهیم پرداخت.

 

- استفاده از برخی ابزارهای کمکی مانند حلقه های فشاری آلت تناسلی مردان که حتی می توان از طریق سایتهای معتبر علمی خریداری نمود، توصیه می شود. البته بهتر است تهیه این ابزارها با مشاوره یک پزشک متخصص باشد چرا که این حلقه ها، دارای سایزها و جنسهای مختلف بوده و با قرار گرفتن در اطراف آلت تناسلی مرد، باعث دوام بیشتر حالت نعوظ می شود. عملکرد این حلقه ها بدین صورت است که جریان خون را در بدنه آلت تناسلی افزایش داده و باعث حفظ و دوام نعوظ می گردد.

در انتها لازم به ذکر است که برای درمان اختلال در نعوظ تمرینهای رفتاری و تکالیف خانگی هم وجود دارد  که مسلما استفاده از این روشها می تواند کمک کند که مرد نیازی به استفاده از حلقه فشاری و یا حتی درمانهای دارویی نداشته باشد.در مقالات آتی به توضیح مختصر این تکالیف خانگی و تمرینات رفتاری خواهیم پرداخت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد